Uitstralen voor welke waarden en normen jouw organisatie staat is niet alleen belangrijk voor een transparante relatie
met klanten, het is onmisbaar voor verbinding met medewerkers en het aantrekken van nieuw talent. Met een professionele beeldenbank geef je de organisatie een gezicht. Het laat zien dat jullie meer zijn dan een dienst of product.
Goede fotografie zorgt voor herkenbaarheid en is bruikbaar voor allerlei communicatie uitingen. Denk bijvoorbeeld aan de uitstraling op jullie werken-bij-website, in de personeelsadvertentie en wervingscampagne. Breng in beeld waar de organisatie trots op is en wat jullie drijft. Op deze manier vinden de juiste mensen jou, en andersom.
Ik heb meer dan 10 jaar ervaring met bedrijfsculturen vastleggen tot krachtig beeldmerk. Bekijk hieronder recente voorbeelden voor o.a Coolblue, Fortune en De Groot Drukkerij.
“Met haar eigen kijk op fotografie heeft Emmely de fotostijl van Coolblue neergezet. Het resultaat is niet te omschrijven, dat moet je zien. Mooie foto’s met een creatieve invalshoek. Ze krijgt het altijd weer voor elkaar om iedereen vrolijk en vooral natuurlijk op de foto te zetten”
Ik realiseerde de beeldenbank - met inmiddels duizenden foto's - van Coolblue. Hiervan heb je er vast wel eens eentje op de Coolblue website gezien? Of in je socialmedia feed? Coolblue zet de beeldenbank overal in, daarom zijn ze zo herkenbaar.
Hoe ziet een beeldenbank van jouw organisatie eruit?
Juist de situaties die ‘gewoon’ zijn, geven een goed beeld van de sfeer. Denk bijvoorbeeld aan professionele foto's van de mensen aan het werk of tijdens het contact met de klant. Maar ook een typisch momentje tijdens de lunch, het versierde bureau van een jarige collega, een vrijdagmiddag borrel, de directeur die een praatje doet of foto's van het jaarlijkse bedrijfsuitje. Beeldmateriaal van dIt soort gebeurtenissen zijn van waarde voor het verstevigen van jullie bedrijfscultuur.
Fortune hecht veel waarde aan een persoonlijke benadering en wilde dat graag terug laten komen in de bedrijfsfotografie.
Voor de achterzijde van de koffiebussen maakte ik personeelsportretten van alle koffieleveranciers. Een vriendelijk gezicht op de bus zorgt voor herkenbaarheid in de regio waar de service van Fortune wordt verleend. Naast de medewerkers portretten werden er ook een serie advertising beelden geschoten om het koffiegevoel van Fortune te verbeelden.
Drukkerij de Groot is ambitieus en gaat voor kwaliteit. Deze kernwaarden zijn diep geworteld in de cultuur van het bedrijf.
In 2016 heb ik alle medewerkers op locatie geportretteerd, de drukkerij en het landschap zijn gebruikt als achtergrond. Ook maakte ik een sfeerreportage van de omgeving, de ambachtelijke processen en de bedrijfscultuur. De beeldenbank wordt ingezet als krachtig beeldmerk.