Een krachtig beeld spreekt direct tot de verbeelding. Leg daarom een complete, gevarieerde en kleurrijke beeldbank aan waarmee u huurders in alle lagen van de samenleving aanspreekt. Laat huurders letterlijk het gezicht van uw corporatie worden en geef ze een hoofdrol. De juiste communicatie is bepalend voor de identiteit van uw woningcorporatie. Emmely van Mierlo leeft zich in uw corporatie in en vertaalt uw kernwaarden naar sterk beeld. Gebruik deze maatwerk foto’s voor persoonlijke storytelling. Bijvoorbeeld op de website, in nieuwsbrieven, folders, flyers, het huurdersblad of op billboards.
Kernwaarden van een corporatie moeten bij zowel huurders als medewerkers betekenis krijgen. Storytelling door middel van fotografie is hier uitermate geschikt voor. Zo verbind je het verhaal van de huurder aan de boodschap die de corporatie wil uitstralen. Een echt verhaal, zonder opsmuk. De oprechte interesse en de kunst mensen op hun gemak stellen die Emmely van Mierlo heeft zijn daarom zo belangrijk. Het verhaal in de foto ontvouwt zich dan als het ware natuurlijk.
Ga samen met Emmely van Mierlo op fotosafari in de wijk. Zo komt u in contact met de bewoners én het uitje levert gegarandeerd huurders op die graag mee willen werken aan het creëren van de beeldbank. Zij dragen zo direct bij aan de communicatie van uw woningcorporatie. Emmely van Mierlo vertelt: “Terwijl ik mijn camera focus en een klein decor creëer, benaderen uw medewerker de bewoners in de wijk actief. Ik moedig ze aan om plaats te nemen voor de camera. U weet intussen meteen wat er speelt in de buurt én de huurders voelen zich gehoord.”
Een ervaren fotograaf weet precies hoe je huurders voor de communicatie van uw woningcorporatie efficiënt benadert. “Naast op fotosafari gaan is het ook goed hulp te vragen aan mensen die in nauw contact staan met de bewoners. Een vertrouwd gezicht, zoals de huismeester, kent een keur aan markante personen die de wijk kleur geven”, weet fotografe Emmely van Mierlo. “En onthoud daarbij: nee is gewoon nee. Mensen die eigenlijk niet willen, staan straks ook zo op de foto. Het heeft geen zin ze over te halen.”
Als de huurder akkoord is, zijn heldere afspraken nodig. Emmely van Mierlo: “Het scheelt u veel tijd en gedoe als dat goed op papier staat. Ik help daar graag bij. Zo weet ik uit ervaring dat het modelformulier in duidelijk taal opgesteld moet worden, zodat iedereen het begrijpt. Maak uw huurders duidelijk waar de foto’s precies voor worden gebruikt. Wie weet zien ze zichzelf straks terug op een billboard.” Maak ook direct helder of huurders een financiële vergoeding krijgen voor hun bijdrage. Zo ontstaat er geen verwarring achteraf.
Nadat het eerste contact is gelegd via de fotosafari worden de huurders benaderd door Emmely van Mierlo. “Per huurder maak ik gedurende een halve dag een serie foto’s. Ik zorg dat ik verschillende typen mensen in boeiende situaties fotografeer. Zo bevat uw beeldbank straks een dwarsdoorsnede van uw huurdersbestand en kunt u de verschillende foto’s via vele kanalen inzetten. De variatie geeft daarnaast de veelzijdigheid van uw corporatie weer. Iedereen voelt zich er thuis.”
Het is belangrijk de huurders op hun gemak te stellen. Ze voelen zich thuis bij uw woningcorporatie en dat straalt de beeldbank straks uit. Ook al zijn ze in hun eigen omgeving, zo’n fotoshoot is best wel even spannend. De fotosessie is strak geregisseerd en daar hebben de huurders steun aan. “Het helpt ze. Houd dat bord vast, kijk je man eens aan, zeg ik dan. Alles draait om hen en ik heb oprechte interesse in ze. Zo krijg je natuurlijke foto’s die de kernwaarden van uw woningcorporatie weergeven.”