15 maart 2021 lanceerde ICS Groep haar nieuwe huisstijl en merkbelofte. In de drie weken daarvoor mocht ik de nieuwe beeldbank maken, met campagne portretten van trotse medewerkers en sfeerbeelden die laten zien wat het werk van ICS inhoudt.
Een race tegen de klok! I.s.m Studio Lauda fotografeerden wij op 16 locaties in Nederland.
Afgelopen zomer maakte ik de complete beeldbank voor Haag Wonen, één van de drie grotere woningcorporaties in Den Haag. Meer dan 100 documentaire beelden van echte huurders met een positieve uitstraling, geportretteerd in hun eigen omgeving.
Hoe zorg je ervoor dat mensen zich op een natuurlijke manier voor de camera gedragen en er foto’s ontstaan die authentiek zijn? Binnen de kaders van een commerciële opdracht? Zelf vind ik dit een buitengewoon interessant speelveld, waarin je als fotograaf moet aanvoelen, regisseren én loslaten zodat situaties zich voor je lens kunnen ontvouwen.
Wil je dit ook?
Neem contact op
Robert Kleissen - Senior Advisor Communications & Marketing Haag Wonen
"Beste Emmely, wat heb jij prachtig werk geleverd voor Haag Wonen! Het was voor ons een verademing om met jou te werken, van je creatieve en goed onderbouwde voorstel en heldere beschrijving van je werkwijze tot en met de oplevering van je geweldige fotografie.
Je kracht zit niet alleen in je gedreven fotovakmanschap. Hoe je werkte met onze huurders om hen op een natuurlijke wijze in hun thuis te fotograferen, is een gave die leidt tot pure kunst. We gebruiken je beelden met veel plezier voor allerhande corporate uitingen, van de aankleding van ons nieuwe kantoor tot op onze website en social mediakanalen, van de grote akoestische doeken in onze kantoortuinen tot de achterkanten (ik vind het eigenlijk de voorkant ;)) van onze visitekaartjes en het bestickeren van onze busjes.
Je bent een zegen voor je opdrachtgever, je levert niet alleen, je overtreft de verwachtingen. Keer op keer. Werken met jou kost geen energie, maar geeft energie. Dank voor je fantastische werk, we genieten er elke dag van."
Voor vastgoedinvesteerder CBRE Group fotografeerde ik nieuwbouwcomplex Rapsody in Amsterdam en Terraced Tower in Rotterdam.
In plaats van standaard architectuurfotografie die in deze brance gebruikelijk is, is er gekozen om de focus op het woonplezier van de huurders te brengen. Er is gewerkt met een mix van echte huurders en modellen.
Voor Blick op onderwijs fotografeerde ik de beeldbank van 10 verschillende basisscholen in omgeving Rotterdam. Geen standaard geposeerde schoolfoto's maar betekenisvolle schoolfotografie van lerende- en spelende kinderen en hun leerkrachten.
Hoe maak je sprankelende foto's van leerlingen tijdens de lessen? Hoe behaal je goed resultaat in beperkte tijd? Hoe verbeeld je de visie van de opdrachtgever?
Mijn hart gaat sneller kloppen als ik deze uitdaging krijg! De beelden lijken misschien spontaan geregistreerd maar ik laat niks aan het toeval over. Tijdens de shoot creëer ik interactie en regisseer de leerlingen speels, zodat ik kleine situaties betekenisvol kan vastleggen.
Blick op Onderwijs heeft inmiddels honderden foto's van leerlingen en docenten in actie, in één herkenbare stijl. Het beeldmateriaal wordt gebruikt om de identiteit van de scholen te versterken. Je vindt mijn foto's terug op de website, oudergids, reclameborden, wandbekleding en in allerlei andere communicatiemiddelen.
Meer weten? Lees dan hier mijn 5 stappen plan voor het realiseren van een beeldbank op het basis- en voortgezet onderwijs!
Als lid van DuPho, de beroepsorganisatie voor professionele fotografen, sta ik voor kwaliteit, integriteit en vakmanschap. Ik werk volgens de algemene voorwaarden van DuPho, zodat jij weet waar je aan toe bent.
DSG wil, als familiebedrijf, betekenisvol zijn voor de ontwikkeling van klanten, medewerkers, aandeelhouders en haar omgeving. Het jaarverslag 2022 heb ik voorzien van krachtige en persoonlijke portretten die passen bij de visie van dit bedrijf: Bouwen aan beter, met oog voor morgen.
Ook in 2020 en 2021 fotografeerde ik het jaarverslag en voor de algemene beeldbank. Bekijk hier nog meer werk.
Het ZMC vroeg mij om een serie van 80 beelden waarin teamspirit centraal staat. Fotografie met de focus op samenwerking, sfeer en het plezier tussen collega’s. Ze gebruiken deze beelden op de werken-bij-website, de algemene website en in jaarverslagen.
Ik vond het echt geweldig om voor dit ziekenhuis te fotograferen. We zijn ongeveer een week bezig geweest om alle afdelingen te bezoeken. Intensive Care, Radiologie, Spoedeisende Hulp, Oncologie, Psychiatrie, de operatiekamers, etc. Tussen de werkzaamheden door mocht ik speelse momenten regisseren & vastleggen. Iedereen was enthousiast, gaf de volle 100% en dan ontstaat de perfecte flow.
Dit zijn van die momenten dat ik voel hoe bevoorrecht ik ben als fotograaf. En dan ik met mijn vak iets kan bijdragen aan de manier hoe organisaties zich visueel positioneren en het juiste beeld uitstralen.
Bedankt ZMC voor deze toffe opdracht!
Ben je benieuwd wat ik voor jou bedrijf of organisatie kan betekenen? Neem dan contact met mij op.
Nijntje is een wereldwijd icoon, gevraagd worden om een campagne voor ze te fotograferen is een hele eer. Ik maakte reclamebeelden & sfeerbeelden in aanloop naar de opening van het museum. Deze zijn door de heel Nederland gecommuniceerd.
De fotoshoot vond plaats in het Centraal Museum, waar 50-tal kinderen, twee fotografen, een visagist, reclamebureau Matters Most en een handvol kindernanny's meewerkte aan een knallend eindresultaat. De video van 7 seconden geeft je een hele korte impressie van de shoot.
Verrassende en persoonlijke fotografie voor het jaarverslag van DSG. Bedrijfsreportages en medewerkers fotografie bij vestigingen van Bouwmaat, Stiho, Baars Bloemhoff & Sybrand
Mijn rol als huisfotograaf voor Coolblue is organisch gegroeid. Sinds 2010 vul ik de beeldbank met - inmiddels duizenden - afbeedlingen. Mijn foto's worden ingezet op de Coolbluewebsite, winkelgevels, auto's, op abri's, in persberichten en de maandelijkse folders en flyers.
Wil je dit ook?
Neem contact op
Joost Bakker, Art Director Coolblue
Met haar eigen kijk op fotografie heeft Emmely de fotostijl van Coolblue neergezet. Het resultaat is niet te omschrijven, dat moet je zien. Mooie foto's met een creatieve invalshoek. Ze krijgt het altijd weer voor elkaar om iedereen vrolijk en vooral ‘natuurlijk’ op de foto te zetten. Snel, goed en professioneel.
Het Wellantcollega als A-merk krachtig in beeld te brengen, stond er in de briefing. Wellantcollege is de grootste vmbo- en mbo-opleider van Europa in voeding, klimaat en welzijn van mens en dier. Voor de nieuwe huisstijl waren beelden nodig om hun corporate identiteit sterker te positioneren. Van iedere opleiding maakte ik een serie beelden met gepassioneerde leerlingen. En zocht in de fotografie naar een goede mix tussen authentiek en een vleugje glamour.
Meer weten? Lees dan hier mijn 5 stappenplan voor het realiseren van een beeldbank in het onderwijs!
Met mooie & persoonlijke fotografie laat je laat zien wie jullie zijn, waar jullie voor staan en hoe jullie werken.
Voor reclamebureau Everybody Likes Pinguins fotografeerde ik in één dag het hele team en een serie ‘aan het werk’ beelden op kantoor. De beelden worden gebruikt op de website en sociale media.
Beeldenbank fotografie Zorgzuster Brabant
Voor Q-Park fotografeer ik in 2018 de nieuwe beeldenbank.
In Amsterdam, Rotterdam en Maastricht maak ik foto’s van mensen die gebruik maken van parkeergarages.
Parkeren is geen doel op zich, het is onderdeel van een reis en het is fijn als als je de auto snel en veilig kwijt kunt. Q-Park wil graag beelden die dit gemak uitstralen. Warme, professionele feel-good foto’s van echte mensen.
Opdrachtgever: Q-Park Nederland en Duitsland
Reclamebureau: CXN
Sinds 2017 fotografeer ik voor het Longfonds en reis door heel Nederland om redactionele beelden te maken voor de Longwijzer. Ik krijg vaak mensen voor de lens met ernstige longklachten maar portreteer ook vrijwilligers, artsen en onderzoekers.
Daarnaast maakte ik de campagnebeelden voor o.a Ademnood, De Rookvrije Generatie en de Collecteweek.
Sanne Berlemon - Communicatiemedewerker Longfonds
"Ik heb met heel veel plezier met Emmely samengewerkt voor het Longfonds en ze staat met stip bovenaan mijn lijstje bij een nieuwe klus! Emmely verdiept zich in haar klant, denkt mee, is flexibel en bovenal een heel fijn persoon om op de set te hebben. Met haar professionaliteit, rust en inlevingsvermogen stelt ze iedereen voor de lens op z'n gemak. Haar foto's vertellen écht een verhaal.
Ook heeft Emmely vrijwillig een serie prachtige portretten gemaakt van mijn zieke vriendin Karien en haar gezin, die we konden inzetten voor Kariens crowdfunding campagne. Ik ben Emmely onwijs dankbaar dat ze dit belangeloos en zo last minute voor ons heeft kunnen doen!! Een vakvrouw met een hart van goud!"
Voor Twickto maakte ik de reclamefotografie en lifestyle beelden van kinderen met Twickto speelgoed. Deze werden ingezet met de landelijke campagne en op de huidige website.
KPC Groep geeft advies op het gebied van onderwijs. Voor de nieuwe website hadden zij behoefte aan beeldenbank met professionele portretten van alle adviseurs en documentaire foto’s van de doelgroep; leerlingen en studenten in het basis- en middelbaar onderwijs.
In een periode van 3 maanden bezocht ik verschillende scholen voor dit project.
Arie van Erp - comunnicatiestrateeg KPC Groep
Mooi werk! Bedankt voor de plezierige en succesvolle samenwerking afgelopen jaar.
Alle reisadviseurs van TUI Nederland op de foto? Communicatie- bureau Crossmarks kwam in het voorjaar 2016 met deze vraag bij mij. Voor de campagne van TUI at Home zijn van iedere reisadviseur foto's gemaakt voor de website en folders.
SNP, een gevestigde naam in de reisbranche, wil hun aanbod graag onder de aandacht brengen van een jongere doelgroep. Ik heb daarom voorgesteld prikkelende films te maken en de traditionele, informatieve stijl die zij normaal gesproken hanteren los te laten. Het resultaat is te gek. Korte, indrukwekkende reistrailers die als een spannende bioscooptrailer de kijker uitnodigen om de reis zélf te beleven.
Gert Nieuwboer, Directeur SNP
Emmely maakt in opdracht van SNP korte video's waarbij zij een bestemming of een reisbeleving in beeld brengt. Elke keer lukt het haar weer om op originele wijze de ziel van een land te portretteren. De combinatie van de juiste muziek en het juiste ritme van beelden maken haar producties vrijwel altijd geslaagd. Bovendien is Emmely een aangenaam mens om mee samen te werken. Haar werk is te zien op www.reisflow.nl.
Hoe gaaf om een heel magazine te mogen voorzien van fotografie?! En dan ook nog eens voor Swinckels, het superieure pilsener van de brouwers van Bavaria.
In de zomer van 2015 mocht ik dit doen. Heel Nederland door, van Brabant tot Groningen om alle artikelen en interviews van mooi beeldmateriaal te voorzien. Voor de cover fotografeerde ik artiest Benjamin Herman in mijn studio.
Een bedrijfscultuur leg je niet op, die héb je al. Het uitstralen van jullie normen en waarden zorgt voor transparantie naar de klanten, verbinding tussen de medewerkers en het aantrekken van nieuw talent. Hoe ziet een werkdag eruit en welke sfeer heerst er binnen de kantoormuren? Met mooie foto's geef je de organisatie een gezicht.
Maak het sollicitatieproces makkelijker en laat de banenzoeker alvast een mening vormen voordat hij reageert. Dat is wat Talpa doet met de bedrijfsfoto’s die ik maakte voor hun vacaturebank.
Loes de Vent - Recruiter Talpa Radio
Voor een nieuwe, frissere look van de vacaturewebsite van Talpa Radio hebben wij met Emmely samengewerkt. We wilden met nieuwe foto's een goed sfeerbeeld neerzetten van hoe het er bij ons aan toe gaat 'achter de schermen'. Professionele foto's voegen veel toe aan de vacatures en het aantrekken van de juiste mensen. We hebben erg prettig met Emmely samengewerkt en we zijn heel erg blij met het resultaat. De response op onze vacatures is gegroeid en we krijgen leuke reacties op de uitstraling van de site. Emmely heeft de juiste, informele sfeer kunnen creëren in onze bedrijfsfoto's waar we naar op zoek waren.
In samenwerking met Homerun
Wil je dit ook?
Neem contact op
Als bedrijf wil je een goede indruk te maken op relaties en klanten. Door alle medewerkers professioneel te portretteren voor de website en sociale media zoals LinkedIn, zorg je niet dat de organisatie herkenbaar is en persoonlijkheid krijgt.
Bij Sweco Nederland vinden ze een goede uitstraling enorm belangrijk. Wij hebben in 15 dagen, 1250 mensen, op 8 locaties, met een team van 4 fotografen en een styliste, 2500 corporate portretten gefotografeerd en direct gefotografeerd. On the spot in een event beleving.
In samenwerking met portretfotografen, Corne Clemens, Mark Kuipers, Jimke Joling en styliste Adjo Tjon.